About

elect925 grundades av smyckesdesignern Nikos Tsirigotis när han flyttade till Stockholm från Grekland för över 20 år sedan. Nikos kom till Sverige av kärlek och startade smyckemärket elect925 och en egen butik, Kamari, i Vasastan. Numera har driver Nikos butik på ön Antiparos i den grekiska skärgården under sommaren och jobbar med grafisk formgivning under vintern. Många trogna kunder har köpt smycken ur Nikos kollektioner genom åren. 

bajs

This is an example page. It’s different from a blog post because it will stay in one place and will show up in your site navigation (in most themes). Most people start with an About page that introduces them to potential site visitors. It might say something like this:

Hi there! I’m a bike messenger by day, aspiring actor by night, and this is my website. I live in Los Angeles, have a great dog named Jack, and I like piña coladas. (And gettin’ caught in the rain.)

…or something like this:

The XYZ Doohickey Company was founded in 1971, and has been providing quality doohickeys to the public ever since. Located in Gotham City, XYZ employs over 2,000 people and does all kinds of awesome things for the Gotham community.

As a new WordPress user, you should go to your dashboard to delete this page and create new pages for your content. Have fun!

[elementor-template id=”308″] NEW SEASON
Här lägger du upp nya kollektioner och de olika artiklar, färger, storlekar som de grupperingar som önskas. Kund- och leverantörsregister läggs in för problemfritt underhåll. Även återkommande basvaror kan manövreras. Attire kan hantera ett eller flera varumärken, det vanliga är att två till fyra säsonger är igång under ett kalenderår. [elementor-template id=”343″] Här lägger du in dina kundorder. Säljarens verktyg med många funktioner som förenklar olika variationer i säljprocessen. Exempelvis kan order kopieras mellan köpare då denne är inköpare till många butiker. Flera order kan läggas samtidigt och Attire kan även hantera olika ordertyper så som framtida order, tilläggsorder, returorder och lagerorder. [elementor-template id=”348″] Här fördelar du de inkomna varorna till kunderna Ofta har varorna kommit i delleveranser och här får du kontroll på fördelningen och exakt vilka som fått och inte fått sina varor. Kundernas prioritetsstatus styr också fördelningen, vilket kan göras manuellt eller automatiskt. Koll på att rätt kund får rätt antal produkter – i rätt tid [elementor-template id=”317″] I denna fas hanterar du de prover eller provkollektioner du får av dina leverantörer. De är framtagna för att presenteras i showrooms, hos agenter och till återförsäljare. Här får du översikt och koll på säsongens provplagg och kollektioner. [elementor-template id=”339″] Sammanställning av alla order; från kunder, agenter och distributörer som kan befinna sig över hela världen. Ger dig löpande kontroll på din försäljning. Här bestämmer du även extra inköp till egna lager som avgörs av försäljning och leverantörers minimikvantiteter. När sammanställningen är komplett skapar du inköpsorder och skickar till dina olika leverantörer. [elementor-template id=”352″] Hanterar packsedlar/plocklistor, även med eventuella nedstrykningar/korrigeringar. Sedan kan du enkelt följa status på godset ända fram till mottagaren. Fungerar lika bra från egen som från externt lager. Här får du koll på exakt när, hur och vad som går iväg till kund. [elementor-template id=”325″] Här skapar du en eller flera prislistor för wholesale eller retail. Prislistorna kan kategoriserad på kunder/kundgrupper eller i olika valutor. Priserna kan skapas på lägsta nivå, exempelvis artikel, färg och storlek (SKU). [elementor-template id=”329″] Här håller du koll på varorna, från då de lämnar leverantören fram till ditt eget lager eller omlastningsställe. Kan även hantera multipla leveranser, från helheten ner till varje enskilt plagg. Ger dig överblick över vad som kommer, hur det kommer och när det kommer och skapar därmed full kontroll över varulagret. [elementor-template id=”356″] Sist men inte minst – faktureringen! Fakturorna skapas utifrån packsedlar, som kan utgå från en mängd olika kriterier. Manuella och kredit- fakturor kan givetvis också skapas.

MODEBRANSCHENS EGNA AFFÄRSSYSTEM

DIN BRANSCH ÄR UNIK

Produkter med korta livslängder, höga utvecklingskostnader, stort sortiment med flera storlekar och många färger, flera samtidiga säsonger, varumärken och mängder av olika grupperingar. Mode- branschen har många utmaningar och vi kan dem utan och innan. Vi började utveckla affärssystem specifikt mot modeindustrin redan 1995 och är därmed en av de äldsta aktörerna i branschen.

VI SKAPAR FÖRUTSÄTTNINGAR

Attire är ett specialdesignat IT-stöd gjort för att vara hjärtat i din verksamhet och är ditt dagliga verktyg för att hantera hela processen, från att produkten skapas tills dess att kunden har fakturerats. Vi riktar in oss på små till medelstora företag i mode- och sportbranschen men arbetar också med världsomspännande varumärken och är vana att växa med våra kunder.

EXTERNA PLUGINS

Du integrerar enkelt Attire med externa system så som webshop, kassasystem och ekonomisystem för att enkelt få en smidig överblick och hantering av hela affären. Saknar du någon koppling har vi inga problem att utveckla de API:er som behövs.

SNABBFOTADE

Vi arbetar agilt och är lyhörda för dina behov vilket gör att vi snabbt kan hitta lösningar. Hos oss kom-mer heller inga stora tunga uppdateringar med lika tunga kostnader, Attire söker automatiskt efter uppdateringar varje gång du startar systemet.
New Season

Här lägger du upp nya kollektioner och de olika artiklar, färger, storlekar som de grupperingar som önskas.
Kund- och leverantörsregister läggs in för problemfritt underhåll. Även återkommande basvaror kan manövreras.
Attire kan hantera ett eller flera varumärken, det vanliga är att två till fyra säsonger är igång under ett kalenderår.

Samples

I denna fas hanterar du de prover eller provkollektioner du får av dina leverantörer.
De är framtagna för att presenteras i showrooms, hos agenter och till återförsäljare.
Här får du översikt och koll på säsongens provplagg och kollektioner.

Pricing

Här skapar du en eller flera prislistor för wholesale eller retail. Prislistorna kan kategoriserad på kunder/kundgrupper eller i olika valutor.
Priserna kan skapas på lägsta nivå, exempelvis artikel, färg och storlek (SKU).

Sales | Orders

Här lägger du in dina kundorder. Säljarens verktyg med många funktioner som förenklar olika variationer i säljprocessen.
Exempelvis kan order kopieras mellan köpare då denne är inköpare till många butiker. Flera order kan läggas samtidigt och Attire kan även hantera olika ordertyper så som framtida order, tilläggsorder, returorder och lagerorder.

Purchase

Sammanställning av alla order; från kunder, agenter och distributörer som kan befinna sig över hela världen.
Ger dig löpande kontroll på din försäljning. Här bestämmer du även extra inköp till egna lager som avgörs av försäljning och leverantörers minimikvantiteter.
När sammanställningen är komplett skapar du inköpsorder och skickar till dina olika leverantörer.

Receiving Goods

Här håller du koll på varorna, från då de lämnar leverantören fram till ditt eget lager eller omlastningsställe. Kan även hantera multipla leveranser, från helheten ner till varje enskilt plagg.
Ger dig överblick över vad som kommer, hur det kommer och när det kommer och skapar därmed full kontroll över varulagret.

Allocate

Här fördelar du de inkomna varorna till kunderna. Ofta har varorna kommit i delleveranser och här får du kontroll på fördelningen och exakt vilka som fått och inte fått sina varor.
Kundernas prioritetsstatus styr också ördelningen, vilket kan göras manuellt eller automatiskt. Koll på att rätt kund får rätt antal produkter – i rätt tid!

Shipments Of Goods Sold

Hanterar packsedlar/plocklistor, även med eventuella nedstrykningar/korrigeringar. Sedan kan du enkelt följa status på godset ända fram till mottagaren. Fungerar lika bra från egen som från externt lager. Här får du koll på exakt när, hur och vad som går iväg till kund.

Invoice

Sist men inte minst – faktureringen! Fakturorna skapas utifrån packsedlar, som kan utgå från en mängd olika kriterier. Manuella och kredit- fakturor kan givetvis också skapas.

MODEBRANSCHENS EGNA AFFÄRSSYSTEM

DIN BRANSCH ÄR UNIK

Produkter med korta livslängder, höga utvecklingskostnader, stort sortiment med flera storlekar och många färger, flera samtidiga säsonger, varumärken och mängder av olika grupperingar. Mode- branschen har många utmaningar och vi kan dem utan och innan. Vi började utveckla affärssystem specifikt mot modeindustrin redan 1995 och är därmed en av de äldsta aktörerna i branschen.

VI SKAPAR FÖRUTSÄTTNINGAR

Attire är ett specialdesignat IT-stöd gjort för att vara hjärtat i din verksamhet och är ditt dagliga verktyg för att hantera hela processen, från att produkten skapas tills dess att kunden har fakturerats. Vi riktar in oss på små till medelstora företag i mode- och sportbranschen men arbetar också med världsomspännande varumärken och är vana att växa med våra kunder.

EXTERNA PLUGINS

Du integrerar enkelt Attire med externa system så som webshop, kassasystem och ekonomisystem för att enkelt få en smidig överblick och hantering av hela affären. Saknar du någon koppling har vi inga problem att utveckla de API:er som behövs.

SNABBFOTADE

Vi arbetar agilt och är lyhörda för dina behov vilket gör att vi snabbt kan hitta lösningar. Hos oss kom-mer heller inga stora tunga uppdateringar med lika tunga kostnader, Attire söker automatiskt efter uppdateringar varje gång du startar systemet.

[elementor-template id=”308″] Här lägger du upp nya kollektioner och de olika artiklar, färger, storlekar som de grupperingar som önskas. Kund- och leverantörsregister läggs in för problemfritt underhåll. Även återkommande basvaror kan manövreras. Attire kan hantera ett eller flera varumärken, det vanliga är att två till fyra säsonger är igång under ett kalenderår. [elementor-template id=”329″] Här lägger du in dina kundorder. Säljarens verktyg med många funktioner som förenklar olika variationer i säljprocessen. Exempelvis kan order kopieras mellan köpare då denne är inköpare till många butiker. Flera order kan läggas samtidigt och Attire kan även hantera olika ordertyper så som framtida order, tilläggsorder, returorder och lagerorder. [elementor-template id=”348″] Här fördelar du de inkomna varorna till kunderna Ofta har varorna kommit i delleveranser och här får du kontroll på fördelningen och exakt vilka som fått och inte fått sina varor. Kundernas prioritetsstatus styr också fördelningen, vilket kan göras manuellt eller automatiskt. Koll på att rätt kund får rätt antal produkter – i rätt tid [elementor-template id=”317″] I denna fas hanterar du de prover eller provkollektioner du får av dina leverantörer. De är framtagna för att presenteras i showrooms, hos agenter och till återförsäljare. Här får du översikt och koll på säsongens provplagg och kollektioner. [elementor-template id=”339″] Sammanställning av alla order; från kunder, agenter och distributörer som kan befinna sig över hela världen. Ger dig löpande kontroll på din försäljning. Här bestämmer du även extra inköp till egna lager som avgörs av försäljning och leverantörers minimikvantiteter. När sammanställningen är komplett skapar du inköpsorder och skickar till dina olika leverantörer. [elementor-template id=”352″] Hanterar packsedlar/plocklistor, även med eventuella nedstrykningar/korrigeringar. Sedan kan du enkelt följa status på godset ända fram till mottagaren. Fungerar lika bra från egen som från externt lager. Här får du koll på exakt när, hur och vad som går iväg till kund. [elementor-template id=”325″] Här skapar du en eller flera prislistor för wholesale eller retail. Prislistorna kan kategoriserad på kunder/kundgrupper eller i olika valutor. Priserna kan skapas på lägsta nivå, exempelvis artikel, färg och storlek (SKU). [elementor-template id=”343″] Här håller du koll på varorna, från då de lämnar leverantören fram till ditt eget lager eller omlastningsställe. Kan även hantera multipla leveranser, från helheten ner till varje enskilt plagg. Ger dig överblick över vad som kommer, hur det kommer och när det kommer och skapar därmed full kontroll över varulagret. [elementor-template id=”356″] Sist men inte minst – faktureringen! Fakturorna skapas utifrån packsedlar, som kan utgå från en mängd olika kriterier. Manuella och kredit- fakturor kan givetvis också skapas.

HAPPY BUSINESS – HAPPY YOU

HAPPY BUSINESS – HAPPY YOU

Why we believe so much in Attire

With over 30 years of experience from the fashion industry and ERP-systems do we know the
needs and challenges within it. Therefor we created Attire.

Tools and process

Working with seasons is a challenge – we know. Every step of Attire is created to help you deal with that

From A to Z

We give you control of the whole chain – from the first sample to the final invoice to the buyer.

Artboard 19
Guidance

We will guide you, help you and challenge you with our super-duper professional team.

Tjänsten

Attire is an ERP specially designed for the fashion and sports industries; it is unique since it is made to handle the specific circumstances and processes in the industry with several seasons within a calendar year. Attire gives you control and overview – from the development of a new season to the invoicing of your deliveries.

1 attire-1-svart.png New Season/Collections

Här lägger du enkelt upp nya kollektioner och artiklar. Välj utifrån färg, storlek eller önskad gruppering. Även återkommande basvaror kan hanteras. Attire administrerar ett eller flera varumärken, där det vanliga är att två till fyra säsonger är i gång under ett kalenderår. Du får en tydlig överblick över dina säsonger/kollektioner och alla artiklar som ingår. Du kan också gå in och kolla på specifika detaljer om en artikel – vilka färger eller storlekar den finns i, vem som har köpt den, lagersaldo och mycket mer.

New Season/Collections 2 attire-2-svart.png Samples/Prover

I denna fas kan du hantera de prover eller provkollektioner som du får av dina leverantörer. Detta är vanligtvis plagg som är framtagna för att presenteras i showrooms, hos agenter eller till återförsäljare. Nu får du en bra överblick över säsongens alla provplagg och kollektioner.

Samples/Prover 3 attire-3-svart.png Price lists

Här skapas alla prislistor som behövs för din verksamhet. Med Attire blir det enkelt att arbeta med flera valutor och vårt system gör kalkylen åt dig. Priserna kan sättas på lägsta nivå, exempelvis inom färg och storlek. Du kan också skapa dem baserat på valuta, artikelgrupp eller kundgrupp. Kort sagt: precis som du vill ha det. För med våra prislistor finns all specifik information som är viktigast för just dig: Frieght on Board (FOB) cost, Landed Cost (LC), wholesale och retail-priser.

Price lists 4 attire-4-svart.png Customer orders / Pre-orders

Här lägger du in dina kundorder. Era säljare kan använda Attire direkt och skapa ordrar, eller så kan vi integrera fältverktygen som säljarna använder. Allt för att skapa smidig import och hantering vilket förenklar olika variationer i säljprocessen. Attire kan hantera olika ordertyper så som framtida order, tilläggsorder, returorder och lagerorder. Med vårt Order Management System får du också god överblick och kontroll.

Customer orders / Pre-orders 5 attire-5-svart.png Purchase/Inköp

Här kan du administrera alla dina ordrar till leverantörer – helt efter dina behov. Du hittar sammanställningar över samtliga order – från kunder, agenter och distributörer som kan befinna sig över hela världen. Du kan även fatta beslut kring extra inköp till egna lager, som avgörs av försäljning och leverantörers minimikvantiteter. När din sammanställning är färdig skapar du inköpsorder till dina olika leverantörer.

Purchase/Inköp 6 attire-6-svart-1.png Sales/Orders | Försäljning/Order

Med våra verktyg håller du enkelt koll och får god överblick över ditt varulager. Du kan hantera multipla leveranser vilket ger dig kontroll, från helheten vidare ner till varje enskilt plagg, utifrån färg, storlek osv. Du kan dessutom enkelt hantera flera olika lager, såväl virtuella som kundspecifika (consignment). Med Attire får du full kontroll genom att enkelt se vad som levereras, hur det levereras och inte minst när det kommer att ske.

Sales/Orders | Försäljning/Order 7 attire-7-svart.png Allocation

Här fördelar du de beställda, planerade samt inkomna varorna till dina kunder. Ofta har plaggen kommit i delleveranser, men här ser du exakt fördelning – vilka som fått sina varor eller om de inte nått fram. Om du lagt in prioritetsstatus (valfritt) på dina kunder, styr det också fördelningen. Detta kan göras manuellt eller automatiskt. Det innebär att du kan säkerställa att rätt kund får rätt antal produkter – i rätt tid.

Allocation 8 attire-8-svart.png Shipments of goods sold
Leverans av sålda varor

I denna fas hanteras packsedlar och plocklistor, även med eventuella nedstrykningar
eller korrigeringar. Nu kan du enkelt skapa pack- och plocklistor som ditt lager kan
använda för att välja ut, packa och skeppa iväg ordrarna.

Shipments of goods sold
Leverans av sålda varor 9 attire-9-svart.png Invoicing/Fakturering

Den sista delen i processen är faktureringen. Här skapas fakturorna utifrån
packsedlar som kan utgå från en lång rad olika kriterier. Givetvis kan du också skapa
manuella fakturor och kreditfakturor.

Invoicing/Fakturering 10 attire-9-svart.png Support

Genom hela ovan beskrivna flöde, finns självfallet vår fantastiska kundsupport nära
till hands. Om du har några som helst frågor, tankar eller rentav skulle stöta på något
moment som känns utmanande eller svårt – tveka inte att höra av dig!

Support

Leave a Reply