Om

Om elect925

elect925 grundades av smyckesdesignern Nikos Tsirigotis när han flyttade till Stockholm från Grekland för över 20 år sedan. Nikos kom till Sverige av kärlek och startade smyckemärket elect925 och en egen butik, Kamari, i Vasastan. Numera, driver Nikos butik på ön Antiparos i den grekiska skärgården under sommaren och jobbar med grafisk formgivning under vintern. Många trogna kunder har köpt smycken ur Nikos kollektioner genom åren.

Tjänsten

Attire is an ERP specially designed for the fashion and sports industries; it is unique since it is made to handle the specific circumstances and processes in the industry with several seasons within a calendar year. Attire gives you control and overview – from the development of a new season to the invoicing of your deliveries.

Tjänsten

Attire is an ERP specially designed for the fashion and sports industries; it is unique since it is made to handle the specific circumstances and processes in the industry with several seasons within a calendar year. Attire gives you control and overview – from the development of a new season to the invoicing of your deliveries.

1
attire-1-svart.png
New Season/Collections

Här lägger du enkelt upp nya kollektioner och artiklar. Välj utifrån färg, storlek eller önskad gruppering. Även återkommande basvaror kan hanteras. Attire administrerar ett eller flera varumärken, där det vanliga är att två till fyra säsonger är i gång under ett kalenderår. Du får en tydlig överblick över dina säsonger/kollektioner och alla artiklar som ingår. Du kan också gå in och kolla på specifika detaljer om en artikel – vilka färger eller storlekar den finns i, vem som har köpt den, lagersaldo och mycket mer.


New Season/Collections
2
attire-2-svart.png
Samples/Prover

I denna fas kan du hantera de prover eller provkollektioner som du får av dina leverantörer. Detta är vanligtvis plagg som är framtagna för att presenteras i showrooms, hos agenter eller till återförsäljare. Nu får du en bra överblick över säsongens alla provplagg och kollektioner.


Samples/Prover
3
attire-3-svart.png
Price lists

Här skapas alla prislistor som behövs för din verksamhet. Med Attire blir det enkelt att arbeta med flera valutor och vårt system gör kalkylen åt dig. Priserna kan sättas på lägsta nivå, exempelvis inom färg och storlek. Du kan också skapa dem baserat på valuta, artikelgrupp eller kundgrupp. Kort sagt: precis som du vill ha det. För med våra prislistor finns all specifik information som är viktigast för just dig: Frieght on Board (FOB) cost, Landed Cost (LC), wholesale och retail-priser.


Price lists
4
attire-4-svart.png
Customer orders / Pre-orders

Här lägger du in dina kundorder. Era säljare kan använda Attire direkt och skapa ordrar, eller så kan vi integrera fältverktygen som säljarna använder. Allt för att skapa smidig import och hantering vilket förenklar olika variationer i säljprocessen. Attire kan hantera olika ordertyper så som framtida order, tilläggsorder, returorder och lagerorder. Med vårt Order Management System får du också god överblick och kontroll.


Customer orders / Pre-orders
5
attire-5-svart.png
Purchase/Inköp

Här kan du administrera alla dina ordrar till leverantörer – helt efter dina behov. Du hittar sammanställningar över samtliga order – från kunder, agenter och distributörer som kan befinna sig över hela världen. Du kan även fatta beslut kring extra inköp till egna lager, som avgörs av försäljning och leverantörers minimikvantiteter. När din sammanställning är färdig skapar du inköpsorder till dina olika leverantörer.


Purchase/Inköp
6
attire-6-svart-1.png
Sales/Orders | Försäljning/Order

Med våra verktyg håller du enkelt koll och får god överblick över ditt varulager. Du kan hantera multipla leveranser vilket ger dig kontroll, från helheten vidare ner till varje enskilt plagg, utifrån färg, storlek osv. Du kan dessutom enkelt hantera flera olika lager, såväl virtuella som kundspecifika (consignment). Med Attire får du full kontroll genom att enkelt se vad som levereras, hur det levereras och inte minst när det kommer att ske.


Sales/Orders | Försäljning/Order
7
attire-7-svart.png
Allocation

Här fördelar du de beställda, planerade samt inkomna varorna till dina kunder. Ofta har plaggen kommit i delleveranser, men här ser du exakt fördelning – vilka som fått sina varor eller om de inte nått fram. Om du lagt in prioritetsstatus (valfritt) på dina kunder, styr det också fördelningen. Detta kan göras manuellt eller automatiskt. Det innebär att du kan säkerställa att rätt kund får rätt antal produkter – i rätt tid.


Allocation
8
attire-8-svart.png
Shipments of goods sold
Leverans av sålda varor

I denna fas hanteras packsedlar och plocklistor, även med eventuella nedstrykningar
eller korrigeringar. Nu kan du enkelt skapa pack- och plocklistor som ditt lager kan
använda för att välja ut, packa och skeppa iväg ordrarna.


Shipments of goods sold
Leverans av sålda varor
9
attire-9-svart.png
Invoicing/Fakturering

Den sista delen i processen är faktureringen. Här skapas fakturorna utifrån
packsedlar som kan utgå från en lång rad olika kriterier. Givetvis kan du också skapa
manuella fakturor och kreditfakturor.


Invoicing/Fakturering
10
attire-9-svart.png
Support

Genom hela ovan beskrivna flöde, finns självfallet vår fantastiska kundsupport nära
till hands. Om du har några som helst frågor, tankar eller rentav skulle stöta på något
moment som känns utmanande eller svårt – tveka inte att höra av dig!


Support